dinsdag 12 juni 2012

Diagram voor linkshandig haken

Ik zat te kijken wat voor zoekopdrachten iemand plaats bij Google die dan uit eindelijk op mijn blog uitkwamen, en gezien ik linkshandig ben en mijzelf heb aangeleerd een rechthandige diagram te lezen en het linkshandig te verwerken krijg ik toch de in druk dat niet iedereen dat simpel gezegd alles omdraaid.
Daar is wel een simpele maar doeltreffende oplossing voor, namelijk: je diagram in spiegelbeeld afdrukken. Ik kwam een tijdje terug op dat idee, toen ik me afvroeg wat ik toch met spiegelbeeld printen moest toen ik het weer eens zag staan toen ik iets wilden afdrukken, Ik had toen net een kleedje gehaakt en dus alles in mijn hoofd omgezet voor linkshandige, en in ene drong het tot me door dat je zo een diagram voor iedereen leesbaar maakt.
Bovenste foto is rechtshandig <
Onderste foto is linkshandig>

Als je dit niet op je printer kan doen is er nog een mogelijkheid in paint.
Ik hoop dat hier de linkshandige onderons mee heb geholpen, in principe komt het hier op neer: 'Iedereen een diagram kan lezen of nu links of rechtshandig bent'.

1 opmerking:

Over mij

Mijn foto
Rijsenhout, Nood-Holland, Netherlands