zaterdag 19 mei 2012

Kleedje / Doily nr 2

Nadat ik alle normale zaken van vandaag had afgehandeld had ik vanaf ongeveer een uur of 1.00 tijd om te gaan haken ik heb dus weer een kleedje (doily) uitgezocht en ben begonnen met haken. Dat schoot eigenlijk best wel op. Ik had op een gegeven moment zo'n 8 toeren klaar en was dus iets over de helft en hij was nu ongeveer 8 cm groot, het kleedje is totaal 15 toeren groot dat betekent dat ik geen 25 cm ga halen, nu had ik wel ander garen en daar de bijpassende haaknaald.

Uit eindelijk is hij 16 cm geworden.
Ik heb gebruikt Coton Crochet 10 en haaknaald 1.75 mm

Ondanks dat hij uiteindelijk veel kleiner uit viel als de bedoeling vind ik hem toch wel mooi en daarbij komt dat het me ook steeds makkelijker af gaat en daar is mij het uiteindelijk om te doen.
Het patroon is als je die aanklikt in de vergrote staat heel behoorlijk te lezen. Het patroon is ongeveer op A4 formaat in gescand, ik denk dat het zo goed is te gebruiken voor degene die dit kleedje willen maken.

Dit kleedje komt uit: Eenvoudig Fijn Haakwerk 
Uitgegeven in:1984
ISBN 90 210 2091 2

1 opmerking:

Over mij

Mijn foto
Rijsenhout, Nood-Holland, Netherlands