vrijdag 18 mei 2012

Een Doily / Kleedje gehaakt

Ik ben vorige week voor het eerst begonnen met een Doily of zoals wij zeggen 'een gehaakt kleedje'. Ik geloof niet dat ik meteen de makkelijkste heb uit gekozen en hij zou zeker beter kunnen maar voor de eerste keer vind ik het helemaal niet gek.
Ik heb het kleedje met coton crochet 10, met 2 mm haaknaald gehaakt. De volgende keer ga zeker nog wat fijner haken ik heb gemerkt dat ik deze ook wel met 1.75 mm had kunnen haken met het zelfde garen, ik heb ook al garen liggen waar ik met haaknaald 1.00/1.25 moet haken daar heb ik een onderzetter van gehaakt die had 12 cm moeten worden maar uiteindelijk werd hij 8.5 cm dus die was aanzienlijk kleiner.
Wat ik ook erg leuk vind is dat je met dit soort kleedjes van alles kan doen, je moet er de tijd voor nemen en het misschien meerdere malen weer uithalen of opnieuw beginnen maar als je aan het eind van de rit er een mooie omslagdoek aan overhoud of een groot kleed omdat je hem met veel dikker garen hebt gehaakt dan ben je toch blij zo'n project ook al heeft tijd gekost en misschien wel bloed zweet en tranen, wie zal het zeggen.

Persoonlijk vind ik de kleedjes mooi en ben alweer opzoek naar het volgende kleedje.
Dit kleedje (het is gratis) heb ik overigens van Ravelry ik zal de link hier plaatsen zodat je hem kan vinden.
http://www.ravelry.com/projects/Aafkewol/29-45-doily
Kijk gewoon voor de gein eens wat mensen soms gedaan hebben met zo'n soort kleedje, je vind werkelijk hele leuken projecten er tussen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Over mij

Mijn foto
Rijsenhout, Nood-Holland, Netherlands